20 Ocak 2013 Pazar

Hifa hatun ile Süheyb'in hikayesi...

BİLGENİN GEMİSİ | 18:16 | | | | |
Başladığımda elimde çok sürünür dediğim ama bir çırpıda bitidiğim bir kitap.Halit Ertuğrul'un kitapları beni her zaman etkilemiştir.
Hifa  Hatun güzelliği ve zenginliği dillere destan olmuş bir ay parçası.Peşine düşmeyen krallar,vezirler,sultanlar kalmamış.O'nun gönlü ise ebedi sevdayla, ilahi aşkla yanmış.
Bir gün Efendimiz(s.a.v.)'e giderek:
-Ey Allah'ın Rasulü.Bana,beni cennete götürecek bir şeyler öğret.
Efendimiz:
-Ya Hifa,senin önce evlenmen lazım,zira bununla dininin yarısını emniyete alırsın,demiş.
Hifa büyük bir teslimiyetle boynunu büküp:
-Siz kimi münasip görürseniz ben ona razıyım, demiş.
Efendimiz:
- Yarın sabah mescide ilk gelenle evlen,buyurmuş.
Hifa Hatun kabul etmiş.Bu haberi Süheyb adında fakir ve gariban bir sahabe duymuş ama asla dikkate almamış.Çünkü evi yurdu olmayan,karnını zor doyuran,bazen ağaç altında bazen mescitte sabahlayan birinin,zenginliği ve güzelliği dillere destan olan birini gönlünden geçirmesi mümkün değilmiş.
O sabah bütün sahabeler çeşitli sebeplerden dolayı geç kaldıkları halde ilk gelen Süheyb olmuş.Efendimiz (s.a.v.) namazdan sonra Hifa hatunu çağırıp neticeyi bildirmiş.Hifa hatun tam bir teslimiyetle durumu kabul etmiş.Efendimiz bir hutbe okumuş ve nikahlarını kıymış,eve yollamış.
O gece Süheyb:
-Ya Hifa.Biliyorum sen benim için bulunmaz bir nimetsin.Ben ise senin için sadece bir yüküm.Bunun için benim şükretmem,senin sabretmen lazım.İstermisin bu geceyi ibadetle geçirelim.Zira Efendimiz ''Cennetle yüksek bir çardak var ,orada yanlız sabredenlerle şükredenler otururlar '' buyurmuştur.Seccadelerini gözyaşlarıyla ıslatarak,kalplerini zikir ile aydınlatmışlar.
Cebrail (a.s.) olup biteni Efendimiz'e anlatmış,Yüce Allah'ın onları cennetle müjdelediğini bildirmiş.Ertesi sabah namazdan sonra Efendimiz(s.a.v.) Süheyb'i yanına alarak:
- Ey Süheyb ,geceki halini senmi anlatırsın,ben mi anlatayım.
-Allah Rasulu en iyisini bilir ,demiş Süheyb.Bunu üzerine Efendimiz:
-Ne mutlu size ikinizde cennetliksiniz,buyurmuş.
Süheyb derhal secdeye kapanarak:
-Ya Rabbi,Sen ki beni affettin,o zaman günahlara bulaşmadan canımı al diye yalvarmış.
Allah(c.c.) dualarını kabul ederek daha secdedeyken ruhunu teslim almış.Mescitte bulunan sahabeler büyük bir şaşkınlık içinde gözyaşı dökmüşler.
Efendimiz:
-Size daha şaşılacak bir şey söyleyeyim mi.Şu anda Hifa hatunda ruhunu Hakk'a teslim etti........


 


5 yorum:

  1. Ah Salihacığım,
    Çok teşekkür ederim, çok duygulandım...
    Dualarım seninle...

    YanıtlaSil
  2. ÇOK SEVEREK DİNLEDİĞİM BİR KISSADIR
    KİTABI OLDUĞUNU BİLMİYORDUM
    HEMEN LİSTEME ALIYORUM
    ALLAH RAZI OLSUN
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hikayey özel bir kitap değil abla.Yaşanmış bir hikayeyi anlatıyor.Bı kıssa içinden bir bölüm.

      Sil

Her yoruma bir gülümseme :)