26 Aralık 2012 Çarşamba

Üstad Necip Fazıl

BİLGENİN GEMİSİ | 11:15 | |
Necip Fazıl eşiminde benimde sevdiğim bir insandır.Bugün farklı bişey olsun dedim  ve Üstad'ın bu sözünü paylaşmak istedim.
Aslında aklımda kalan bir anısı var.
Üstad bir gün İstanbul'da vapurla karşıya geçerken adamın biri yanına yaklaşıp sorar.
-Üstad,Peygamberlere ne gerek vardı biz kendimiz yolumuzu bulabilirdik.Üstad cevap vermiş:
-Ne diye bindinki vapura,yüzerek geçseydinya karşıya.
Mekanı cennet olsun.
Sevgilerimle :)

 

8 yorum:

  1. necip fazıl ı bende çok severim imanındaki o kuvvet diline ordanda kalemine yansımıştır

    YanıtlaSil
  2. Çok değerli bir üstad..
    Ben de çok sevdiğim bir hikayesini paylaşmak isterim;
    Bir gün Necip Fazıl, bir üniversitede konferansa katılmış...
    Çıkıp herzamanki gibi Din ve Allah kavramı hakkında konuşmuş...
    Konuşması bittikten sonra, onunla karşıt görüşlü olan bir Prefesör, Necip Fazıl'a
    'Siz önceden çıkıp farklı şeyler söylerdiniz, şimdi ise o sözlerinize çelişen şeyler söylüyorsunuz... Yazdığınız şiirler hala ezberimdedir... bu ne demek oluyor? '
    Necip Fazıl'ın cevabı meleklere parmak ısırtacak bir cevap olur 'Benin geçmişim bir çöplüktür ve çöplükleri sadece köpekler kurcalar'

    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) duymamıştım daha önce,verdiği cevaplar zekasını gösteriyo zaten.

      Sil
  3. Al benden de okadar... Beyza'ya katılıyorum, değerli Üstad hala değerlerimizi idrak etmede yol gösteriyor bize...

    YanıtlaSil
  4. Necip Fazıl gibisi bir daha gelir mi acep :)

    YanıtlaSil

Her yoruma bir gülümseme :)